صفحه‌ی 209

*/من جیگر کی‌م؟/*

الف.


سلام.

  من هیچ‌وقت آن‌چه که می‌خواستم نشدم. هبچ‌وقت آن‌چه که پدرم می‌خواست نشدم. هیچ‌وقت آن‌چه که مادرم یا برادرم می‌خواست نشدم. هیچ‌‌وقت حتا آن‌چه که خدا می‌خواست هم نشدم.

  هیچ‌وقت حرفِ هیچ‌کس برای‌م مهم نبوده. و طبیعتن این سوال پیش‌ می‌آد که "پس کلن من چه گهی می‌خوردم؟"و حتمن این را هم باید بگویم که صد در صد تاثیر جمله‌ی "من چه گهی می‌خوردم"، خیلی به‌ سزاتر از جمله‌ی "من چه غلطی می‌کردم؟" است و حتا ادب‌م هم نمی‌تواند باعت استعمال نکردن جمله "من چه گهی می‌خوردم؟" شود!

  اما واقعن "من چه گهی می‌خوردم؟" شاید بشود گفت "گه اضافی" و شاید هم بشود "واکنش‌گرایی"! هرجا، در هر دقیقه، ثانیه و لحظه، هر چه که به نفع‌م بود انجام می‌دادم، نمونه‌اش پارگراف بالا، من هیچ‌وقت آن‌چه که ادب می‌خواست هم نشدم! یک‌جا به حرفِ دشمن‌ترین می‌رفتم جلو و یک‌جا هم با مشورتِ دوست!

  ولی حتا آخرش، نه از طرفِ پدر و نه از طرفِ مادر و نه خدا بهشت نصیب‌م نشد، حتا از طرفِ خودم و برادرم هم دنیا نصیب‌م نشد!

  این باعث شد که حالا نه، آدمِ پدرم باشم، نه مادرم، نه برادرم، نه خدا و نه حتا خودم! و نه آدمِ هیچ‌کس و ناکس دیگر! "من آدمِ هیچ‌کی نشدم!" به معنای واقعی "آدمِ هیچ‌کی نشدم!"، چون حتا اون‌هایی هم که "می‌گن آدمِ هیچ‌کی نیستن، آدمِ خودشون‌ن!" "من آدمِ خودم‌م نیستم!"، مگه من اصلن آدم‌م؟ "من فرشته‌ام!" فرشته‌ی مغرور و نافرمان...، "من فرشته‌ی هیچ‌کس نشدم... ."

"

برای‌م شعر خواهی خواند؟ [ ۱۶ ]
مــــــــ. یــ.مــ
۱۳ بهمن ۰۰:۳۵
:///
همه یه روزی این سواله رو از خودشون میپرسن just calm down:)))

پاسخ :

سلام.

واقعن فکر نمی‌کردم که کسی دیگه چنین مسئله‌ای رو داشته باشه!

وگرنه نمی‌نوشتم!!!
بوتیمار ...
۱۳ بهمن ۰۱:۲۱
یهو تهش امضا میذاشتی شیطان رجیم :))

ولی مطلب رو خیلی خوب نرسوندی!

پاسخ :

سلام.

اتفاقن به‌م می‌گن اعوذ بالله من المحمدجواد الرجیم!!!

با کامنت‌های بعدی با این موضوع موافق‌م!!!
Haa Med
۱۳ بهمن ۰۹:۳۶
آدم باید همیشه خودش باشه.
سخته ولی میشه.
اینکه بخوای چیزی که دیگران میخوان باشی، نباید اینطور باشه. حتی اگر اون "دیگران" خانواده باشه.

پاسخ :

سلام.

خدا می‌فرماد "اطاعت من" و "اطاعت پدر و مادر"!!!!
Mr. Moradi
۱۳ بهمن ۰۹:۴۲
:|

پاسخ :

سلام.

:/
محمد رضا
۱۳ بهمن ۱۴:۲۱
اگه کسی میخواد مثل بقیه بشه به جایی نمیرسه
چون بقیه هستن

پاسخ :

سلام.

هیچ‌کس مثلِ هیچ‌کس نشده! با این‌که خیلی‌ها از خیلی‌ها پیروی می‌کنن! مثلن اگر من از پدرم اطاعت کنم نمی‌شم آخوند مملکت، چون پدرم آخونده که! می‌شم گرافیست، البته الان اومدم توی موقعیت‌ش، ولی پدرم گفت هر رشته‌ای که خودت می‌خوای!!! پس دلیل بر شباهت نمی‌شه!
علی محمدرضایی
۱۳ بهمن ۱۵:۴۵
با آقای محمدرضا موافقم.

پاسخ :

سلام.

من‌م با نظرِ طاها موافق‌م!
خانم الف
۱۳ بهمن ۱۷:۲۷
پشتکار :||||

پاسخ :

سلام. عجب!!!
طاها مهاجر
۱۳ بهمن ۲۲:۳۹
معاذالله

پاسخ :

سلام.

اعوذ معاذاﷲ!!
علی محمدرضایی
۱۴ بهمن ۱۹:۲۷
آقای طاهاچیزی نگفت که میگی باهاش موافقی راستی یه سریم به من بزن

پاسخ :

چرا اتفاقن طاها خیلی چیز گفت!

:)))


آسیا به نوبت! از اونایی که قبل‌تر پست گذاشتن شروع کردم!!
EH  A
۱۴ بهمن ۲۰:۴۰
منم فرشته ام خخخ

پاسخ :

سلام.

چرا می‌خند؟ فرشته بودن خنده داره؟
کلنگ همساده پسر
۱۵ بهمن ۰۰:۳۷
خلاصه ی کار یک چیزی یک کسی باید باشید بهتر است. به همین شیوه پیش برویم با وجود استدلال استقرایی می توانیم به این برسیم که شما هیچی هیچ کسی نیستید!؟ هستید؟

پاسخ :

سلام.

نه خب بخوایم حساب کنیم نسبت‌های مسخره‌‌ای وجود داره! مثلن من پسرِ پدرم‌م! از نظر عامه!! ولی خب اون توقعاتی که پدرم از پسرش داره رو من در وجودم ندارم، پس نیستم!
یا مثلن من بنده خدام، ولی چه بنده‌ای آخه!!!
فاطمه .ح
۱۵ بهمن ۰۷:۰۰
فعلا قرار رو بر این بزار که چون نفس میکشی هستی. چون تنبلی میکنی، پسرِ باباتی از نظرِعامه، بنده ی خدایی از نظرِخودت و چون "هیچ گهی نمیخوری" پس هستی و بعدش به این فکر کن حالا که هستی "باید چه گهی بخورم؟" و از خودت نپرس که قبلا "چه گهی میخوردم؟" چون گذشته ها، گذشته.

پاسخ :

سلام.

اون بنده‌ی خدا هم از نظر عامه بود البته!

مسئله اینه که من می‌دونم "چه گهی باید بخورم!" ولی "هیچ گهی نمی‌خورم!"
علی محمدرضایی
۱۵ بهمن ۰۹:۴۰
من که خب ازاول هفته پست گذاشتم که؟
تازه مگه آقاطاها چی گفت؟

پاسخ :

ببینهر پستِ جدیدی که بگذاری میای بالای لیست! من از پایین لیست شروع کردم! ینی شاید طرف دو هفته پیش پست گذاشته باشه و من نخونده باشم! خب اول باید اونو بخونم بعد بیام مال‌ تو رو که تازه پست گذاشتی بخونم!

طاها چی گفت، از من می‌پرسی؟ برو از طاها بپرس!
علی محمدرضایی
۱۵ بهمن ۱۰:۰۳
آخه آقای طاها فقط گفته معاذالله چیزخاصی نگفته که میگی باهاش موافقم.
درضمن غیرازاون پست من دیگه کجای وبلاگم ازکلماتِ غیرفارسی استفاده کردم که شمامیگی کلی ازکلمات غیرفارسی استفاده کردم؟
تک وتوکِ استفاده هام

پاسخ :

چیز به معنیِ: موجود؛ آنچه موجود باشد.! وقتی می‌گی گفته، ینی چیزی گفته! و خاص بودن‌ش هم به نظر من مربوط می‌شه نه نظر شما!  به نظر من چیزِ خاصی گفته! خاص: چیزی که با بقیه فرق داشته باشد. دارای اهمیت باشد. از نظر من هم هم این کامنت فرق می‌کنه و هم برام دارای اهمیته!


در ضمن شما کاری داری که به این پست مربوط نمی شه، جای دیگه براش در نظر گرفته شده، باید اون‌جا بفرمایی! پر است وب‌ت! تازه توی اون پست که افتضاح بود برادر من! توی پستی که درباره‌ی مثلن، پارسی صحبت کردنِ که کلمات عربی به کار نمی‌برن!
هو العشق
۱۹ بهمن ۲۳:۴۴
چقدر مثل داداشت می نویسی :-)

پاسخ :

سلام.
این خوبه یا بده؟ ینی زنده می‌مونم؟؟
فـ . میم
۲۸ شهریور ۱۰:۳۲
گمان می‌کنم پیدا کردن پاسخِ پرسشِ من کی ام یکی از سخت ترین اعمال جهانه!

+ همیشه وقت برای تغییر هست!

پاسخ :

سلام...

گمان نکن! باور کن!

آدمی همیشه در حالِ تغییر هست!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گر تو سری، سرک بکش
بایگانی مطالب







طراح اصلی قالب: عرفان ویرایش‌ شده برای میمای دوست‌داشتنی :)