صفحه‌ی 194

*/بودن یا ماندن/*
الف.

  سلام.
هملت:
  بودن یا نبودن، حرف در هم‌این است. آیا بزرگواری آدمی بیش در آن است که زخم فلاخن و تیر بخت ستم‌پیشه را تاب آورد، یا آن که در برابر دریایی فتنه و آشوب سلاح برگیرد و با ایستاده‌گی خویش بدان همه پایان دهد؟ مردن، خفتن؛ نه بیش؛ و پنداری که ما با خواب به درد‌های قلب و هزاران آسیب طبیعی که نصیب تن آدمی است پایان می‌دهیم؛ چنین فرجامی سخت خواستنی‌ است.
برای‌م شعر خواهی خواند؟ [ ۴ ]
Lia .W
۲۰ آبان ۱۹:۱۷
هه :))) 
حوصله ندارم فک کنم ببینم چی گفتی :)))

پاسخ :

من چیزِ خاصی نگفتم، حرفِ حقِ!
فاطمه .ح
۲۰ آبان ۱۹:۳۲
هر چی فکر کردم متوجه نشدم کدوم فرجام خواستنیه برای ما.

پاسخ :

منظور اونی که هلمت گفته رو متوجه نشدی، یا کلن خودت به فکر فرو رفتی؟


هملت می‌گه:
مردن، خفتن؛ نه بیش؛ و پنداری که ما با خواب به درد‌های قلب و هزاران آسیب طبیعی که نصیب تن آدمی است پایان می‌دهیم؛ چنین فرجامی سخت خواستنی‌ است.



فاطمه .ح
۲۱ آبان ۱۳:۲۹
اونی که هملت میگه برام مبهمه.
کدوم پندار که ما با خواب به درد های ..... پایان میدهیم؟!!
اینجا کسی رو متصور شدم که داره خودکشی میکنه. درستی یا غلطیشو بگو پلیز ;-)

پاسخ :

هیچ‌جای نمایش‌نامه هملت خواستار خودکشی نبوده یا حتا به‌ش فکر نکرده، داره به این فکر می‌کنه که با فدا کردن خودش برای جلوگیری از ظلم بکوشه! و م‌چنن فکر کنم پنداری، این‌جا نکره نباشه (یعنی که چیزی که قبلن به‌ش اشاره شده) به نظرم، "پنداری" این‌جا به معنی فکر می‌کنیِ هست!

توصیه می‌شه بخونید.
فــــ . میم
۲۸ مرداد ۱۴:۰۶
وقتی زندگی درسته نه زنده‌گی، ایستاده‌گی درسته یا ایستادگی؟

هملت هنو هم اجرا داره؟

پاسخ :

سلام.

وقتی من می‌نویسم زنده‌گی، پس همون‌طور می‌نویسم ایستاده‌گی! درست یا غلط بودن املای این کلمه به خودتون مربوطه:)


من نمایش‌های سر تا سر دنیا رو تایید نمی‌کنم! خبر ندارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گر تو سری، سرک بکش
بایگانی مطالب







طراح اصلی قالب: عرفان ویرایش‌ شده برای میمای دوست‌داشتنی :)