صفحه‌ی 162

*/بی‌انگیز/*

به نام او.


  سلام. پسرِ دایی همت، امین، تعریف می‌کرد که منفور‌ترین آهنگ برای‌ش در زمان مدرسه‌اش این بود: باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی شادی‌های... حالا این که این موزیک زیبا‌ست یا منفور به عهده‌ی خودتان! ولی من نظرم این است که ماهِ مدرسه، هیچ بویی ندارد! یعنی بالفطره، کلن هیچ بویی ندارد که بشود استشمام‌ش کرد! خب شاید یک بویی هم داشته باشد، بوی چاه بالا آمده‌ی مدرسه! ماه مدرسه، صدا دارد، ولی صدای معلم‌هایی که داد می‌زنند و هرچه فحش و بد و بی‌راه بلدند نثار خانواده‌ی یک دانش‌آموز می‌کنند، به دلایل واهی! صدای خط‌کش خوردن دانش‌آموزی که دو دقیقه دیر آمده، آن هم به خاطر نیامدن خطِ اتوبوسِ واحد! و شاید گاهی هم به ندرت، صدای معلمی که با عشق درس می‌گوید! یا با محبت، از عشق! مدرسه تصویر هم دارد، تصویر دانش‌آموزی که دست‌ش را از ترس خط‌کش به طور نا‌خود آگاه می‌کشد! یا دانش‌آموزی که یک لنگه پا کنار در دفتر ایستاده! یا  تصویر دانش‌آموزی که اشک از گونه‌های‌ش می‌غلطد برای یک نمره‌ی تک! گاه هم دست نوازش پدرانه بر سر دانش‌آموزی که بالاترین نمره را گرفته! مدرسه حس هم دارد، حس ضربه‌ی تیز خط‌کشی بر دست‌ت، حس ضربه‌ای بر گونه‌ات که برق را از چشم‌های‌ت می‌پراند! حس خیسیِ آب شور چشم‌ت بر غلط دیکته! حس نداشتن تعادل، در بالا بودن دو دست و یک پا! حس به سخره گرفته شدن، توسط معلم! گاهی، خیلی کم، حسِ محبت، که توسط یک معلم به تو منتقل می‌شود که باید تلاش‌ت را بکنی! از نظر من شعرِ غم‌انگیز‌ی‌ست، این باز آمد بوی ماهِ مدرسه، بِ جای شور انگیز بودن‌ش! 

برای‌م شعر خواهی خواند؟ [ ۴ ]
parisa .A
۳۱ شهریور ۱۲:۴۸
در واقع صحنه هایی رو که نوشتی نه دیدم نه تجربه کردم !
جز همون شاگرد اوله!

پاسخ :

هر کسی، همه‌چیز رو نمی‌تونه ببینه! 

بیش‌تر تو مدرسه‌ی پسرونه‌س!
فاطمه .ح
۳۱ شهریور ۱۲:۵۳
اگه همچین مشکلات روحی روانی ای معلما براتون بوجود میارن اول به مدیر مراجعه کن. البته با یک بزرگتر که فک نکنن بچه ای. اگه کار ساز نبود یا مدرسه تو عوض کن یا اگه واقعا ادم پیگیری هستی شکایت کن.

پاسخ :

شما تو مدرسه دخترونه اینا چیزا رو واقعن ندیدین نه؟

تو مدرسه‌ی پسرونه ان‌قدر زیاد که نمی‌تونم بشمارم! وللش!
عرفـــــ ـــان
۳۱ شهریور ۲۰:۴۷
من که اصلا هیچ خاطره خوبی از دورانِ مدرسه ندارم ...
آدمایی ام که میگن دلم برایِ اون دوران تنگ شده اصلا درک نمیکنم ! :/

پاسخ :

دقیقن!
فــــ . میم
۱۳ مرداد ۰۰:۰۷
شعر را امسال به شخصه اگر بشنوم پا به پایش اشک و ناله و فین فین حتی :|

یه چیزی توی مغزم هست با عنوان این‌که باهات موافقم، کلمه‌ها در ذات جز مجموع آواها چیزی نیستند، این همه حس و رنگ و بو و شکل و طعم(!) را انسان افزود که به قول رادیو چهرازی ان الانسان لفی خسر :)

پاسخ :

سلام.

بی‌جنبیز! بر اساس عنوان:)

درست متوجه منظور نمی‌شوم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گر تو سری، سرک بکش
بایگانی مطالب







طراح اصلی قالب: عرفان ویرایش‌ شده برای میمای دوست‌داشتنی :)